• smartcalling-newbusiness
  • onderscheidend
  • visie-smartcalling
  • afbeelding3

knop-smartcalling1

knop-intrasales2

knop-intratrade2

Regeren is vooruitzien; vooruitzien is slimme acquisitie.

Economische tegenwind leert de echte ondernemer scherper zien waar de kansen voor de organisatie liggen. Weet u waar voor uw de kansen liggen en hoe u uw bedrijf orde op de sales wilt stellen?

Kent u uw klanten?

Voor een goede inventarisatie is het belangrijk te weten wie uw klanten en wat hun ambities zijn op de korte en de middellange termijn. Bij de behoefte aan nodige continuïteit en groei voor uw organisatie is het belangrijk dat u de vinger aan de pols houdt voor een daarbij passende acquisitie.

Hoe ziet uw acquisitie eruit? Is acquisitie geschikt als bijbaan?

De praktijk wijst uit dat in het algemeen verschillende mensen bij een organisatie zich bezig houden met de acquisitie. Zelden is acquisitie als een speciale functie ingericht en ligt de regie op de acquisitie niet vast. Dit blijft ons verrassen. Nu juist bij tegenvallende economische tijden is het belangrijk dat u niet alleen snel weet wie welke acties onderneemt bij uw onderneming, maar ook hoe uw jaarplanning eruit moet zien.

Waar liggen uw echte kansen?

In onze gesprekken over de gewenste verkoopcijfers blijkt dat niet eenduidig volgens een vaste doelstelling wordt geacquireerd. En dat is nu net waar onze specialisme ligt. Voor een goed beeld en de juist strategie is het belangrijk om vast te stellen welke kwaliteit u bij de acquisitie nastreeft en weet wat hiervan de effecten zijn voor de langere termijn.

Hoe succesvol u ook bent op de korte termijn, is het voor u niet belangrijk om voor de lange termijn te weten hoe effectief uw salesstrategie is? Wat iedere betaalde euro aan acquisitie bijdraagt aan de door u gewenste verkoopstrategie? Dat uw organisatie uniek is en niet kan worden vergeleken met uw concurrent? Dat uw organisatie te maken heeft met meer lastige omstandigheden op de lange termijn en dat het fijn is als hier de juiste strategie op inzet?

Marketing en verkoop; wat is het verschil?

Uit hetzelfde onderzoek blijkt dat in de praktijk een duidelijke afbakening tussen marketing en accountmanagement niet goed geregeld is met als gevolg het ontbreken van een gericht marketing-salesplan met een duidelijke planning en afrekening. Een echte Marketingspecialist houdt dagelijks de effecten van zijn campagnes bij aan de hand van de verkoopcijfers. En het houden van marktonderzoeken voor feedback van uw klanten.

Logisch verhaal zou je denken, maar helaas is deze samenwerking in de praktijk vaak niet efficiënt. Mede door gebrek aan tijd, zicht op de voortgang, aan expertise en beleid, zijn de oorzaken dat “het plan” niet goed wordt uitgerold. Veel geld voor weinig resultaat. Terwijl het zo simpel en SMART kan zijn! Vergelijk dit verhaal eens met het uitzoeken van een duur maatkostuum in het donker. Pas buiten is te zien dat de kleur niet bevalt, de snit niet van deze tijd is en de broek en het jasje niet bij elkaar passen.

Met meer deskundig advies was de kans op een passend pak, volgens eigen smaak en voor langdurig gebruik echt voorhanden geweest.

Heeft u nog vragen, wilt u nadere informatie?

Veel antwoorden op uw vragen beantwoorden wij liever persoonlijk. Wij kunnen u bellen voor een afspraak.

Klik dan hier  info

Belt u liever zelf? Dat kan natuurlijk ook:

T:  0182 600 563
M: 06 400 311 77

 twitterlinkedin

Edit