• smartcalling-newbusiness
  • onderscheidend
  • visie-smartcalling
  • afbeelding3

knop-smartcalling1

knop-intrasales2

knop-intratrade2

Wapen uw bedrijf tegen slechte tijden:

Zorg voor Omzet vergroting

Heeft u een bedrijf en voelt u de pijn van een economisch zwaar weer? Dan draait het om twee belangrijke zaken: omzetverhoging en kostenverlaging. Wat zijn uw mogelijkheden om uw omzet te verhogen in moeilijke economische tijden?

Kansen voor Omzetvergroting

Juist in economisch moeilijke tijden is het belangrijk om in uw bedrijf orde op zaken te stellen. Als u als ondernemer precies weet hoe uw zaak ervoor staat, weet u precies waar u aan toe bent. U kunt dan uw kansen optimaal benutten wanneer deze zich voordoen. Belangrijk dus om er snel achter te komen waar die kansen liggen voor uw bedrijf. Daarom deze actiepunten.

Actiepunt 1

Kijk naar omzetverhogende kansen binnen uw huidige klantenkring

Vaak liggen er interessante groeimogelijkheden in uw eigen klantenkring. Daarvoor moet u wel weten welke klanten het meest winstgevend zijn en welke klanten dat ook in de toekomst zijn. Weet u welke klanten dat zijn en welke producten of diensten ze bij u kopen?

Geef potentiële groeiers de meeste aandacht. Door uw klanten te koesteren, cross- en upsellmogelijkheden te benutten en de beste verkoopmomenten in kaart te brengen, is winst te behalen.

Actiepunt 2

Kijk naar de samenstelling van uw omzet

Het is belangrijk om de samenstelling van uw bestaande omzet te kennen en de kwaliteit van uw producten of dienstverlening waar mogelijk te verhogen. Bepaal via welke producten of diensten uw bedrijf de meeste omzet maakt en zorg voor een goede klantenservice.

Actiepunt 3

Hoe kunt u bestaande en nieuwe klanten nog beter aan uw bedrijf binden?

Werk klantgericht en probeer u zo min mogelijk anoniem op te stellen naar klanten toe. Daarnaast kunt u door tijdig in te spelen op de wensen en behoeften van klanten de klanttevredenheid vergroten. Tevreden klanten zijn eerder bereid om meer producten en diensten af te nemen en zorgen vaak voor positieve reclame voor uw bedrijf.

Het is moeilijker en veel duurder om een nieuwe klant te winnen dan een bestaande klant te behouden, vooral in economisch onzekere tijden. Klanten wensen op hun beurt ook juist zekerheid in onzekere tijden. U kunt overwegen een klant een product of dienst tegen een iets scherpere prijs of voor een wat langer dan gebruikelijke termijn aan te bieden met voor de klant iets gunstigere voorwaarden. Dat levert voor uw bedrijf meer garantie op voor de continuïteit van de afname.

Actiepunt 4

Bekijk voor uw bedrijf de mogelijkheden van cross- en upselling

Bij cross selling verkoopt u aanvullende producten extra ten opzichte van het hoofdproduct (bijv. accessoires). Dit kan bijvoorbeeld door bij de levering van een product of dienst kort informatie bij een product of dienst aan te bieden. Of door bij de aflevering van een product of dienst een ander product of dienst onder de aandacht te brengen door middel van een flyer. Het kost u weinig en levert u meer omzet op.

Upselling

Upselling houdt in dat wanneer een klant iets koopt of heeft gekocht, de ondernemer een duurder alternatief voorstelt of meer van hetzelfde product of dienst aanbiedt. Het eerste kan bijvoorbeeld bereikt worden door de klant te informeren over de extra en/of betere resultaten die een duurder producten of dienst oplevert. Het tweede kan bijvoorbeeld door extra voordelen te geven als de klant een grotere hoeveelheid afneemt.

Actiepunt 5

Vraag uw leveranciers ook iets meer te doen dan u altijd gewend was

In economisch moeilijke tijden zijn ook uw leveranciers gebaat bij meer zekerheid en continuïteit. Hierop kunt u anticiperen door voor te stellen een grotere afname voor een langer dan gebruikelijke periode te doen. Met voor uw bedrijf gunstigere voorwaarden. Bijvoorbeeld gespreide betaling of een extra korting.

Bron: MKB Service Desk

Heeft u nog vragen, wilt u nadere informatie?

Veel antwoorden op uw vragen beantwoorden wij liever persoonlijk. Wij kunnen u bellen voor een afspraak.

Klik dan hier  info

Belt u liever zelf? Dat kan natuurlijk ook:

T:  0182 600 563
M: 06 400 311 77

 twitterlinkedin

Edit